Woman in Red - Halmstad

När: 14 mars 2019, kl: 17:30
Plats: Kyrksalen, Immanuelskyrkan, Strandgatan 20, Halmstad
Bokningsbar t o m: 2019-03-08
Övrigt: Snittar med lättare förtäring. Vin finns att köpa. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut. Sista anmälningsdag: 8 mars

Woman in Red - Halmstad

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus

Den 14 mars bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje. Mars månad är 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ”hjärtmånad” med kvinnohjärtat i fokus. Då pågår vår kampanj Woman in Red på 21 platser runtom i landet.  Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Program:

• 17.30 Mingel
  • 18.15 Åsa Lövgren, ambassadör 1,6 & 2,6 miljonerklubben, hälsar välkommen
  • 18.30 Karin Schenck-Gustafsson, professor och överläkare i kardiologi och internmedicin. Ordförande Centrum för genusmedicin, Karolinska institutet. ”Senaste nytt om kvinnohjärtat”
  • 19.20 Vi lär dig att göra en ”Kiruna”
  • 19.30 Ulla-Mi Nyhuus : ”Passionerad mat och dryck ”
  • 20.00 Fruktstund
  • 20.15 Carina Perenkranz: ”Vår kvinnliga skrattkista"
  • 20.45 Kamilla Pettersson: ”Följa spelets regler”. Att vara elitidrottsMAN men i själen kvinna.
  • 21.15 Mannekänguppvisning: Tidlöst mode från Halmstad och Rydholms modehus från Varberg samt frisörsalong A Pompadour.
  • Tack och avslutning. Lotter finns till försäljning.

Varmt välkommen!

Bokningen är stängd sedan 2019-03-08 20:59:00!