Seminarium i Karlstad 12 feb

När: 12 februari 2019, kl: 18:00
Plats: Stadshotellet, Kungsgatan 22, Karlstad
Bokningsbar t o m: 2019-02-08
Övrigt: I priset ingår paj, sallad, dryck kaka till kaffe. Anmälan är bindande och betalning görs vid anmälan. Inga biljetter skickas ut utan vi använder listor i dörren.

Kultur för hälsan, Karlstad

Den 12 februari är du välkommen på ett kultur- och hälsoseminarium i Karlstad. Vi bär alla på en historia som påverkar oss.

Vi bär alla på en historia som påverkar oss, men HUR?

Victoria Rixer är litteraturvetare, journalist och programledare för Finnjävlarpodden på Sveriges Radio. I hennes debutroman Kriget, Pappa, berättar hon om sverigefinska erfarenheter. Hennes far flyttade från Finland till Sverige på 1950-talet. Victoria vill förstå vad de finska rötterna innebär. Victoria är uppväxt i Karlstad men bor i Stockholm.

Hälsan för halsen: Ta ton!!??

Rose-Marie Bäckstrand, sångerska, som sjöng Anna i Värmlänningarna underhåller oss tillsammans med musik- och bildterapeuten Ingrid E Michaelsen som tar oss med i tal och ton från vaggan till graven. Ingrid och RoseMarie föreläser och sjunger med oss och för oss.

PROGRAM

18.00 -18.50 Paj och registrering.

18.50 Irene Eliasson, 1,6 & 2,6 miljonerklubben Karlstad, hälsar välkommen.

19.00-20.00 Rose-Marie Bäckstrand och Ingrid Michaelsen

20.00 Paus - kaffe och kaka

20.20 -21.00 Victoria Rixer ”Kriget, Pappa”

21.00 - Tack för ikväll!

Varmt välkommen

Irene Eliasson

Bokningen är stängd sedan 2019-02-08 21:00:00!