Halmstad - Seminarium och Alexandras Hörna Live

När: 12 april 2018, kl: 17:15
Plats: Scandic Hallandia. Rådhusgatan 4 Halmstad.
Bokningsbar t o m: 2018-04-09
Övrigt: Snittar, dryck och goodiebag ingår i priset. Öl/ vin kan köpas på plats. Anmälan är bindande.

HÄLSOSEMINARIUM I HALMSTAD

Ett hälsoseminarium som handlar om hur du förebygger gyn- och prostatacancer. Seminariet varvas med musik och en intervju med Alexandra Charles på temat ”En handelsresande i glädje”.

Den 12 april bjuder 1,6 miljonerklubben in två experter till ett hälsoseminarium i Halmstad. Då berättar Mikael Madsen, urolog, om det manliga klimakteriet och åldrandet ur ett biologiskt perspektiv. Det handlar bland annat om prostataförstoring och prostatacancer och om vad vi kan göra själva för att må bra.

Dessutom kommer Åsa Pontén, gynekolog, att berätta mer om kvinnors cellprovskontroller och hur screeningprogrammet ständigt förändras och effektiviseras med anledning av HPV virusets spridning. Åsa Pontén kommer även att informera om att kvinnor över 30 år kan få cellförändringar och varför unga kvinnor bör vaccinera sig mot HPV virus.

1,6 miljonerklubben bjuder in till ett seminarium mitt i Halmstad. Ett seminarium med intressant medicinsk information från två experter varvat med underhållning.

17.15  Mingel och snittar.

18.00 – Alexandra Charles von Hofsten hälsar oss välkomna samt informerar om 1,6 miljonerklubbens 20 års jubileum

18.15 -  Åsa Pontén, gynekolog: Cellsprovskontroll - ska jag gå på det?

19.00 -  Paus

19.15 - Alexandra Hörna; Handelsresande i glädje, intervju på scen av Alexandra Charles von Hofsten med Musiker Micke ¨Syd¨ Anderson, artist och musiker.

19.45 - 20.15 Mikael Madsen, urolog: Åldrandet ur ett biologiskt perspektiv, sett med en urologs ögon

20.15  Tack för ikväll.  Alexandra Charles von Hofsten avrundar.

TACK TILL

Lokala sponsorer från Halmstad:
ICA Maxi Flygstaden, Krönleins Bryggeri, Blomsterlandet, Triple Chocolate.

1,6 & 2,6 miljonerklubben:
Ann-Cathrine Edvall-Madsen, kontaktkvinna Halmstad,
Solweig Karlsson, kontaktkvinna Varberg,
Harriet Gillberg, styrelseledamot Stockholm.

Bokningen är stängd sedan 2018-04-09 23:59:00!